Actueel

De Oale School: van bouwval tot verrijking voor Lattrop

202107.1 De Oale School van bouwval tot verrijking voor Lattrop Dinkelland tubantiapng

LATTROP - De voormalige basisschool in Lattrop is nu een bed and breakfast. De naam is alleszeggend: De Oale School. Het is de eerste aflevering in een nieuwe rubriek over oude gebouwen die een nieuwe bestemming hebben gekregen.

Harry Jutten 05-07-21, 19:00

Naarmate de jaren verstreken, zagen de dorpsbewoners van Lattrop met lede ogen aan hoe het gebouw van de voormalige lagere school aan de Dorpsstraat steeds verder verpauperde. Toen twee vriendinnen, Kristel Roelofs en Marieke Olde Weghuis, er een gouden kans in zagen hun droom van een B&B te verwezenlijken, waren de reacties eerst terughoudend. Maar dat veranderde snel. Kristel Roelofs: „We werden totaal overrompeld toen wij op de zondag direct na de officiële opening op zaterdag 12 maart 2016 toch nog maar een open dag hielden. Het was een prachtige, zonnige dag. Meer dan duizend mensen kwamen een kijkje nemen. Daaronder natuurlijk ook veel oud-leerlingen. Ja, je kunt gerust stellen dat het dorp onze bed and breakfast heeft omarmd.”

Lees dit artikel verder op Tubantia.nl